Українська продовольча стійкість 2026: Avesterra Group у підсумках року The Economist спільно з NV
У період, коли більшість компаній обмежує інвестиції, Avesterra Group обирає протилежну стратегію — масштабування. Компанія інвестувала 60 млн євро в новий м’ясопереробний комплекс на Волині. Це один із найбільших проєктів у галузі за час повномасштабної війни й чіткий сигнал: український агросектор переходить від утримання позицій до стратегічного зростання.
Світовий попит на білкові продукти зростає швидше за пропозицію: ЄС посилює вимоги до сталості, країни MENA збільшують імпорт через кліматичні ризики. На цьому тлі українське птахівництво зберігає темпи розвитку, і Avesterra Group, яка входить до топ-4 найбільших виробників курятини країни, — один із тих гравців, які задають індустріальні стандарти. Курятина залишається білком № 1 у світі та в Україні — що робить інвестиції у її виробництво стратегічною основою продовольчої стійкості регіону.
Матеріал опубліковано у журналі «Спецпроєкт NV» (спеціальний випуск за ліцензією The Economist).

Компанія, що об’єднує бренди Епікур, Чебатурочка, Delika, відкрила новий переробний комплекс площею 30 тис. кв. м, який складається з понад 50 виробничих споруд. Потужність підприємства до 13500 бройлерів на годину. Це один із найсучасніших і найбільших заводів у країні.



Новий завод і вимоги ринку 2026 року
Комплекс на Волині збудовано не лише для нарощування виробництва. Він відповідає ключовим трендам глобального продовольчого сектору з автоматизацією процесів, низьким енергоспоживанням, замкнутими циклами безпеки, відповідністю вимогам експорту.

Очисна станція підприємства дозволяє переробляти до 3500 куб. м стоків на добу, використовуючи мембранну фільтрацію — технологію, яка мінімізує вплив на довкілля. Виробництво відповідає стандартам HACCP та ISO 22000, а продукція Delika має сертифікацію HALAL Global для експорту в країни Близького Сходу.
Після запровадження всіх модернізованих ліній Avesterra Group планує до кінця 2026 року збільшити експорт української курятини з 5 % до 20 %. Також наразі компанія вже забезпечує близько 5 % внутрішнього споживання серед усіх виробників курятини.

Інвестиції в людей: фундамент стійкості
Компанія інвестує не лише в обладнання. Важливим напрямом є людський капітал. На підприємстві є понад 1500 працівників, зокрема, 194 мобілізовані працівники, яких компанія підтримує. Новий завод створює додаткові сотні робочих місць у регіоні.

Підтримка людей стала одним із ключових пріоритетів компанії: нові робочі місця, програми підтримки для мобілізованих, навчання персоналу та формування нової виробничої культури в регіоні.

З моменту початку повномасштабної війни Avesterra Group:
- сплатила понад 1 млрд грн податків,
- передала 34 тонни курятини ЗСУ та цивільним,
- спрямувала понад 23 млн грн на благодійні програми та підтримку військових,
- створила власний благодійний фонд AVESTERRA і перераховує кожного місяця 1 млн грн на допомогу дітям, які найбільше цього потребують. Фонд фінансується з особистих коштів власників і прибутку компанії.

Завдяки масштабним інвестиціям у виробництво та людський капітал Avesterra Group стала одним із найбільших внутрішніх інвесторів у харчову промисловість воєнного часу.


Стратегічний горизонт 2026
У 2026 році Avesterra Group планує масштабувати експорт, збільшити виробництво після повного запуску ліній, впроваджувати додаткові автоматизовані рішення, розширювати контроль сталості та простежуваності продукту.
Компанія також розглядає розвиток продуктів із доданою вартістю, поглиблення переробки та розширення присутності на ринках ЄС і MENA, де попит на українську курятину зростає швидше, ніж внутрішні виробничі можливості цих регіонів.
Avesterra Group демонструє: інвестиції навіть у період війни можуть створювати нову економічну реальність. Такі проєкти формують фундамент продовольчої стійкості України та її роль у глобальних ланцюгах постачання у 2026 році.
